OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

autocross TN

!!! SAP Trenčín 08.06.2013 ZRUŠENÝ !!!

 

Prihláška na preteky :
 
Dovoľujeme si upozorniť jazdcov na nutnosť zapísania sa do štartovej listiny minimálne hodinu pre prvým štartom.
V opačnom prípade budeme nútení k štartovnému prirátať 10,-€
 
 
 
Štartovné :
 
1. Štartovné je súťažiaci povinný zaplatiť pri technickom preberaní pred každým pretekom    za každé prihlásené vozidlo.
2. Výška štartovného je 30,- €
3. Štartovné bude vrátené len v prípade, že vozidlo neprejde technickým preberaním,        alebo súťažiaci nebude do pretekov zaradený z organizačných dôvodov. O vrátení          štartovného rozhoduje vždy riaditeľ pretekov, alebo jeho zástupca.
4. V štartovnom nie je zahrnuté občerstvenie jazdcov!
 
 
 
Vstupné :
 
Vstup pre divákov je bezplatný
 
 
 
Rozdelenie tried súťažiacich :
 
1, Junior :
Junior je vypísaná pre osobné automobily s pohonom jednej nápravy a dodržaním            základnej konštrukcie vozidla s obsahom do 1600 cm. Úprava motora a prevodovky je        voľná pri zachovaní obsahu motora. Kategória Junior je určená pre mládež od 7 do 18      rokov (1.1.začatej sezóny musí mať menej ako 19 rokov). Na pretekoch musí byť            prítomný rodič alebo zákonný zástupca.
 
2, do 1600 ccm :
je vypísaná pre osobné automobily s pohonom jednej nápravy a dodržaním základnej        konštrukcie vozidla s obsahom do 1600 cm3. Úprava motora a prevodovky je voľná.
 
3, nad 1600 ccm, 4x4 :
je vypísaná pre osobné automobily s obsahom nad 1600 ccm a pre vozidlá s pohonom 4x4 
 
 
Súťažiaci :
 
1. Pretekov sa môžu zúčastniť všetci tí, ktorí sú držiteľmi vodičského preukazu, aj tí      čo nie su. V triede junior sa môže zúčastniť mládež od 7 do 18 rokov, ale len za        sprievodu a písomného súhlasu rodiča. Táto trieda sa bude jazdiť samostatne.
 
2. Podmienkou prijatia súťažiaceho na preteky je zaplatenie štartovného, podpísanie        prihlášky na pretek, predloženie občianskeho preukazu. Jazdec, ktorý ešte nieje          držiteľom občianskeho preukazu, musí predložiť kartičku poistenca.
 
3. Súťažiaci nesmie ani počas pretekov požívať alkoholické nápoje ani iné prostriedky,      ktoré by mohli znížiť jeho schopnosť k riadeniu vozidla. Pokiaľ odmietne podrobiť sa    dychovej skúške, alebo bude dychová skúška pozitívna, bude z pretekov                    diskvalifikovaný.
 
4. Súťažiaci môže počas pretekov používať len jedno vozidlo, ktoré musí prejsť              technickým preberaním pred pretekami. Nie je dovolené, aby jedno vozidlo používalo      počas pretekov viac súťažiacich v jednej kategórii.
 
5. Jazdec môže pretekať vo viacerých kategóriách pod podmienkou zaplatenia štartovného      za každú kategóriu.
 
6. Jazdec môže použiť iba jedno vozidlo v jednej triede v jednom pretekov, s ktorým        prešiel tech. preberaním na začiatku pretekov.
 
7. Súťažiaci musí mať pri vjazde na štartovnú čiaru riadne upevnenú ochrannú prilbu, na    rukách rukavice, musí byť oblečený v kombinéze s dlhým rukávom a nohavicami a byť        pripútaný bezpečnostným pásom. V prípade, že súťažné vozidlo nie je vybavené čelným      sklom, ale len ochrannou mriežkou, je súťažiaci povinný mať ochranné okuliare, alebo    štít na oči.
 
8. Počas jazdy je zakázané jazdiť s otvorenými bočnými oknami i bez rukavíc a okuliarov.    Okuliare alebo ochranný štít sú povinný používať pretekári, ktorí nemajú čelné sklo.
 
9. Všetci súťažiaci sú povinní riadiť sa ustanoveniami týchto pravidiel a dodržiavať        pokyny a nariadenia usporiadateľa.
 
10.Všetci súťažiaci musia mať v depe pod celou plochou vozidla nepriepustnu plachtu.
 
 
 
Technické predpisy :
 
• motor a prevodovku možno ľubovoľne upravovať
• motor je možné zameniť, blok motora však musí pochádzať od toho istého výrobcu           automobilu
• motor s prevodovkou musí byť uložený vo vozidle na tom istom mieste ako od výrobcu       automobilu
• karoséria môže byť odľahčená, pričom musí byť zachovaný tvar karosérie
• sedačka vodiča musí byť pevne uchytená o karosériu bez nastavovania polohy vpred -       vzad a takisto bez možnosti nastavenia polohy operadla. Výška operadla musí dosahovať   do výšky hlavy, aby hlava jazdca nemohla byť zovretá medzi opierku a ochranný oblúk.
• v priestore pre vodiča sa nesmú nachádzať žiadne ostré hrany
• úpravy elektrickej inštalácie voľné
• úpravy tlmičov a pérovania voľné
• výstuhy náprav, ich uloženie a súčasti voľné
• pneumatiky a disky kolies môžu mať akýkoľvek rozmer (nesmú byť použité: tzv. šípaky z   poľnohospodárskych malotraktorov a pneumatiky s oceľovými hrotmi).
• výfukové potrubie musí obsahovať minimálne jeden funkčný tlmič výfuku
• palivová nádrž môže byť sériová a umiestnená na pôvodnom mieste, iné palivové nádrže     musia byť umiestnené v zadnej časti vozidla /za prednými sedadlami vodiča/
• chladič chladiacej kvapaliny môže byť v zadnej časti /za prednými sedadlami/
• úpravy brzdového systému pri zachovaní jeho plnej funkčnosti, vrátane parkovacej brzdy
• čelné sklo môže byť sériové, alebo môže byť nahradené drôtenou mriežkou s veľkosťou     oka max. 4x4 cm. Všetky ostatné okná môžu byť nahradené plexisklom alebo tou istou       drôtenou sieťkou
• dvere vodiča musia byť otvárateľné
• auto musí byť vybavené ochrannou konštrukciou - klietkou, ktorej hlavný oblúk za         sedačkou musí mať priemer rúry min. 45x2 mm. Ostatné rúry rámu musia mať rozmer 38x2     mm alebo 40x2 mm. Upevnenie konštrukcie o karosériu musí byť vystužené plechovou         podložkou hrúbky 2,5 mm o ploche 100 cm2. Súčasťou ochrannej klietky je aj bočná         výstuž vedľa vodiča
• v zadnej časti vozidla je nutné umiestniť aspoň dve brzdové svetlá červenej farby a     jedno červené svetlo do hmly, ktoré musí byť v činnosti neustále v priebehu jazdy       vozidla /sériové zadné svetlá sú povolené/
• bezpečnostné pásy musia byť minimálne štvorbodové a nesmú byť poškodené
• zaistenie prednej i zadnej kapoty musí byť na štyri body
• každé vozidlo musí byť vybavené vpredu i vzadu ťažným okom ľahko prístupným
• elektrický odpojovač musí odpojiť akumulátor ako aj alternátor ( motor musí zhasnúť ),   musí byť ovládateľný jazdcom a takisto zvonku vozidla; musí byť farebne označený -       modrý trojuholník o strane 12 cm s červeným bleskom
• akumulátor musí byť pevne prichytený o karosériu
• vozidlo nesmie mať namontované ťažné zariadenie
 
 
 
Technické preberanie :
 
1. Každé súťažné vozidlo prihlásené do pretekov musí absolvovať technické preberanie.
 
2. Vozidlo musí predviezť funkčnosť bŕzd /štyroch kolies/
 
 
 
Pravidlá jazdy :
 
1. Vozidlo, ktoré sa nebude môcť dostaviť na meraný tréning, so súhlasom riaditeľa,        alebo jeho zástupcu, bude zaradené na koniec štartového poľa v rozjazde.
 
2. Zvyšok na rozprave pred pretekmi.
 
 
 
Štart :
 
1. Štart je prevedený štartovacím zariadením svetelnou signalizáciou /alebo zelenou        vlajkou/.
 
2. Súťažné vozidlá sú na štarte postavené podľa pokynov usporiadateľa.
 
3. Súťažiaci, ktorý predčasne odštartuje, bude napomenutý.
 
4. V prípade, že ten istý súťažiaci v tej istej rozjazde opäť predčasne odštartuje, bude    posunutý na koniec štartového poľa
 
 
 
Vlajková signalizácia :
 
1. Zelená vlajka - štart rozjazdy
 
2. Červená vlajka - zastavenie rozjazdy. Na pokyn tejto vlajky všetci súťažiaci prestanú    okamžite pretekať a riadia sa pokynmi usporiadateľa.
 
3. Žltá vlajka - signalizuje nebezpečenstvo, alebo prekážku na trati. Táto vlajka je        spravidla vyvesená, pre zvýraznenie dôležitosti sa môže vlajkou pohybovať. V úseku od    žltej vlajky až za prekážku je predbiehanie zakázané.
 
4. Šachovnicová vlajka - signalizuje cieľ rozjazdy
 
5. Modrá vlajka - signalizuje povinnosť pomalého jazdca umožniť predbiehanie rýchlejším  .  jazdcom. Súčasne s touto vlajkou je priložený panel s číslom súťažiaceho.
 
 
 
Postihy súťažiacich :
 
1. Nešportový alebo agresívny spôsob jazdy - napomenutie alebo vylúčenie z rozjazdy
 
2. Neposlúchnutie pokynov usporiadateľov alebo komisárov - napomenutie alebo vylúčenie z    rozjazdy
 
3. Úmyselné skracovanie trate - vylúčenie z rozjazdy
 
4. Nereagovanie na vlajkovú signalizáciu - vylúčenie z rozjazdy alebo diskvalifikácia z    pretekov
 
5. Nebezpečný stav vozidla - vylúčenie z rozjazdy
 
6. Napomenutie súťažiaceho - v pretekoch môže byť súťažiaci napomenutý len dvakrát. Pri    ďalšom porušení pravidiel nasleduje diskvalifikácia súťažiaceho z pretekov.
 
7. Nevhodné chovanie doprovodu alebo súťažiaceho - napomenutie alebo diskvalifikácia z      pretekov
 
8. Protest môže podať len pretekár osobne, ústne, bez doprovodu zástupcovi riaditeľa        pretekov, ktorý to bude riešiť s riaditeľom pretekov.
 
9. Za vulgárne nadávky a napádanie usporiadateľov a spolu súťažiacich, bude tento          súťažiaci vyvedený z areálu a odovzdaný orgánom, ktorí budú konať ďalej v zmysle        zákona.
 
10. Každý súťažiaci je zodpovedný za svoj doprovod /mechanikov/
 
 
 
Základné ustanovenia :
 
1. Preteky v autokrose prebiehajú na uzatvorenej pretekárskej trati.
 
2. Súťažiaci medzi sebou pretekajú s vozidlami v jednotlivých rozjazdách podľa týchto      pravidiel.
 
3. Súťažiaci a jeho doprovod ( ďalej len účastníci pretekov) sa zúčastňujú pretekov na      vlastnú zodpovednosť a riziko.
 
4. Usporiadateľ nenesie zodpovednosť za škody, vzniknuté účastníkom na ich majetku ani      na súťažných vozidlách.
 
5. Súťažiaci je zodpovedný za svoj doprovod a mechanikov, zvlášť za požívanie              alkoholických nápojov a nevhodné správanie voči usporiadateľom a ostatným účastníkom.    Porušenie tohto ustanovenia môže mať za následok diskvalifikáciu pretekára.
 
6. Účastníci pretekov sú povinní dodržiavať pokyny usporiadateľov pretekov a ich            činovníkov.
 
7. Zdravotnícka a záchranná pomoc je zaistená usporiadateľom.
 
8. V celom areáli pretekov je zakázané vypúšťanie všetkých ropných produktov, ich únik      je každý účastník povinný bezpodmienečne nahlásiť usporiadateľovi.
 
9. Trénovanie a skúšanie pretekárskych vozidiel mimo určený priestor bude potrestané        diskvalifikáciou.
 
10. Tréning nie je povinný.
 
11. Počet kôl v jednotlivých rozjazdách je 5.
 
12. Finálová jazda má 8 kôl.
 
13. Maximálny počet jazdcov v rozjazdách je 14
 
14. Kvalifikačné rozjazdy /podľa časov v meranom tréningu/
 
15. Opravné jazdy
 
16. Semifinálové jazdy
 
17. Finálové jazdy
 
18. Dekorovanie víťazov
 
19. Základné ustanovenia budú postupne dopĺňané.
 
 
 
Štartovné čísla :
 
Pri registrácii si môžta zakúpiť tabuľku na strechu, biely podklad a jednotlivé číslice, z ktorých si štartovné číslo vyskladáte.
V prípade že si číslo pretekár zadováži sám, je nutné rešpektovať, že číslo musí byť na bielom podklade a číslice musia byť čierne s min. výškou 15 cm. 
Štartovné čísla je nutné počas pretekov pravidelne čistiť, nečitateľné číslo, nebude časomiera akceptovať.
Na vozidle môže byť len jedno číslo!